vilacha-viticultura

Na Ribeira Sacra, as tormentas chuviosas deixan a miúdo marcas nas zonas de viñedo. É común que un muro de pedra se colapse como consecuencia da escorrentía e da forte pendente do terreo. Pero na ladeira de Eivedo, en Vilachá de Salvadur, non só será necesario reconstruír terrazas por mor do tren de tormenta máis recente. As filtracións de auga provocaron un espectacular colapso no lateral da única vía de acceso a esa ribeira, a de maior superficie vitícola das tres que se elevan sobre o Sil no concello de A Pobra do Brollón.

O accidente produciuse a poucos metros de onde a pista pasa sobre o regato que separa as beiras de Eivedo e Val do Frade. Os cascallos e as rochas cubren agora a pendente ata o fondo do barranco polo que flúe este afluente do Sil. Ao lado da estrada afectada polo derrubamento, parte do pavimento carece de base de apoio e está cravada nos dous extremos. A estrada non é moi ancha e hai que percorrer o tramo o máis lonxe posible dende o final onde se deu a pendente.

A situación preocupa aos viticultores que teñen viñedo en Eivedo. «Calquera problema ten que ser iniciado ou canto antes porque non vou baixar. Ou por suposto, podería ir algo máis que chova », afirma Antonio Anglada, da adega de Ribeira Sacra Adegas Salvadur, cuxos viñedos están situados nesa ladeira. No lugar onde se produciu o colapso, o enólogo sinala, «por desgraza non é compacto, córtase en capas e pódese baixar aínda máis se hai fugas».

O colapso orixinouse días antes da pasada noite de Nadal e o Concello enviou ao técnico de urbanismo para realizar unha primeira inspección. En principio, non parece haber problemas de estabilidade que aconsellen pechar o tramo afectado da estrada aos vehículos. Se se realizase esta medida, os viticultores non terían acceso alternativo por estrada a esa costa.

O alcalde de A Pobra do Brollón, José Luis Maceda, mantivo unha entrevista co xefe provincial de Medio Rural na que se avaliaron posibles solucións para o colapso. A opción máis factible parece ser a construción dun espigón no lugar onde se afundiu o chan para garantir a estabilidade da pendente. Segundo as primeiras estimacións, o orzamento das obras roldaría os 15.000 euros.A construción do peirao obrigaría previsiblemente a gañar un pouco máis de espazo para a pista do banco oposto ao lateral no que se produciu o colapso. Isto requiriría a ruptura da rocha da parede con unha retroexcavadora ou o uso de explosivos. No banco de Eivedo, recuperouse unha importante zona de viñedo nos últimos anos. Adegas como Rectoral, Abadía da Cova ou Guímaro compran uva de cultivadores locais rexistrados na denominación de orixe. A poda está en plena fase e os viticultores pisan a pista con precaución. O paso de tractores cargados, común na colleita, é moi problemático se o espigón non se construía antes.

Fuente: La Voz de Galicia